ИНОВИРАЊЕ НАСТАВЕ У КОМБИНОВАНИМ ОДЈЕЉЕЊИМА

Authors

  • Маја Пердан Илић
  • Јелена Ђерманов
  • Драгана Марић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1701169P

Abstract

Егзистенција комбинованих одјељења данас је реалност великог броја
школа, дјеце и наставника и то не само код нас, него и у свијету, те модел васпитно-
образовне праксе који се посљедњих година иновира, реафирмише и све више заговара због
низа предности које омогућава. Наставник у комбинованом одјељењу је кључ за
планирање, пројектовање и управљање различитим активностима за ученике на начин да
им задржи пажњу на учење. Дјелотворност и ефикасност заснива се на развијању
узбудљивих и подстицајних активности, чије потребе задавољавају модели иновативне
наставе. С тога, комбинована одјељења не би смјела бити схватана као реликт
прошлости, нити нужно зло усљед неразвијености сеоских подручја, већ прилика да свако
дијете добије адекватне услове педагошки обликоване средине за квалитетно образовање
у свом сусједству и непосредном природном и социјалном окружењу. У раду је истакнут
значај иновирања наставе у комбинованим одјељењима.

Published

2019-03-05