УЛОГА РОДИТЕЉА И ЊИХОВ ОДНОС ПРЕМА ДЈЕТЕТУ У ПЕРИОДУ НАУЧНО – ТЕХНОЛОШКИХ И ДРУШТВЕНИХ ПРОМЈЕНА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1701198PAbstract
Друштвено – економске промјене које прате убрзан научно –
технолошки развој утичу на систем образовања и васпитања. Развојем модерног
друштва мијењају се многе улоге па самим тим и улоге родитеља, као и њихов однос
према дјетету. Родитељи и њихов однос према дјеци веома су значајан па чак и
незамјењив чинилац дјететовог успјешног развоја и васпитања. Сходно томе, циљ овог
рада је био да испитамо колико родитељи често пружају помоћ при учењу својој дјеци и
колика је њихова заинтересованост за организацију учења. Помоћу анализе варијансе
испитали смо да ли постоји статистички значајна разлика у заступљености циљних
оријентација у учењу код ученика у зависности од учесталости пружања помоћи у учењу
као и заинтересованости родитеља за организацију учења њихове дјеце. Добијени
резултати говоре да постоји статистички значајна разлика између наведених варијабли.
Ученици чији се родитељи редовно интересују за учење, показују заступљенију
овладавајућу циљну оријентацију, за разлику од ученика чији родитељи се никад не
интересују за учење. Такође, ученици којима у учењу помоћ пружају оба родитеља
подједнако имају заступљенију овладавајућу циљну оријентацију за разлику од ученика
којима не помаже ни један од родитеља.