ЕМПИРИЈСКИ ПРИСТУП ПЕДАГОШКИМ КОМПЕТЕНЦИЈАМА РОДИТЕЉА ДЕЦЕ ПРЕДШКОЛСКОГ УЗРАСТА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1802086PAbstract
Овим радом ауторкa приказује истраживање које је имало за циљ да
испита ставове родитеља деце предшколског узраста о родитељским компетенцијама.
Узорак је чинило 105 родитеља деце предшколског узраста са територије општине Нови
Бечеј. Примењен је инструмент Упитник о доживљају родитељских компетенција, чији
део представља скалер Parentining Sense of Competence Scale (Gibaud-Wallston &
Wandersman, 1978). Испитаници су одговорили да се слажу са тврдњама „Бити родитељ
је награда само по себи”(61,90%), „Научио/ла сам да се проблеми везани за бригу о
детету лако решавају кад научите како ваши поступци утичу на дете” (60,95%), али и са
„Моји родитељи су били боље припремљени да буду добри родитељи него што сам ја“
(48,57%), „Понекад имам осећај да ништа не постижем“ (45,72%). Добијени резултати
указују да, иако су родитељи задовољни својом улогом, она их и оптерећује, те постоји
простор за унапређење компетенција чиме би се додатно оснажили.