ЕЛЕМЕНТИ ФУНКЦИОНАЛНЕ ПИСМЕНОСТИ И КОРИШЋЕЊЕ РАЧУНАРА У РАЗРЕДНОЈ НАСТАВИ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1702001CAbstract
У раду су представљени начини развијања основних елемената
писмености у оквиру наставе матерњег језика, уз могућности коришћења рачунара у
функционалном описмењавању ученика. Истраживањем је обухваћено читање са
разумевањем, писање, богаћење речника и практиковање језичких и писмених вежби. Циљ
рада је био утврђивање учесталости коришћења рачунара и његова улога у почетном
функционалном описмењавању ученика у настави српског језика. Узорак истраживања
обухватио је учитељe из основних школа у Србији (N = 450). У истраживању су
примењене сервеј метода и техника скалирања, а инструмент је скала процене за
учитеље. Резултати истраживања показују да учитељи истичу разумевање прочитаног
и познавање методологије писања текстова као основу функционалне писмености
ученика, а рачунар најчешће користе за припрему за писање, односно прикупљање
тематске грађе, што је свакако недовољно за постизање квалитетних исхода наставе
матерњег језика. Зато је потребно припремити детаљна методичка упутства
наставницима за коришћење рачунара у функционалном описмењавању ученика, који ће
даље водити ка савременим начинима комуникације.