ОБРАЗОВНИ НИВО РОДИТЕЉА И МОДЕЛИ ОСНОВА ПРЕДШКОЛСКОГ ПРОГРАМА КАО ФАКТОРИ КРЕАТИВНОСТИ ПРЕДШКОЛСКЕ ДЕЦЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1702016FAbstract
Различити приступи неговању дечјег стваралашвта имају и одређене
реперкусије на дечју креативнст у зависности од разумевања смисла и значаја ликовног
васпитања предшколске деце. У овом истраживању се пошло од претпоставке да
одређени фактори могу утицати креативни развој најмлађих, где се посебно сагледавао
утицај фактора Модела предшколског програма који се остварују у вртићима у Србији
већ две деценије, као и утицај породице, тачније социо-културни статус родитеља који
се пратио као фактор у овом истраживању. Коришћен је Вилијамсов тест
креативности примењиван у бројним истраживањима у свету и код нас. Вредновање је
вршено, узимајући у обзир и разлике између стратегија на којима се заснивају програми,
њиховим циљевима, садржајима и методама путем којих се остварују, као и њиховог
утицаја на децу утврђеног одговарајућим научним процедурама. Посебно се узимао у
обзир и степен креативности деце кроз у области ликовног стваралаштва.