УТИЦАЈ ОБРАЗОВНОГ СТАТУСА РОДИТЕЉА НА РАЗВИЈЕНОСТ ЛЕКСИЧКО-СЕМАНТИЧКИХ СПОСОБНОСТИ ДЈЕЦЕ МЛАЂЕГ ШКОЛСКОГ УЗРАСТА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1702030CAbstract
Лексичко-семантички развој дјеце се углавном посматра кроз развој
рјечника и способност дефинисања појмова. Нашом студијом је тестирано 84 дјеце
трећих, четвртих и петих разреда основне школе ,,Свети Сава” у Фочи, узраста од 8-11
година, оба пола. Истраживање је реализовано у априлу и мају 2015. године. Лексичко-
семантичке способности испитаника су процјењиване путем Семантичког теста и
Теста дефиниција. Како би добили квалитетнију мјеру образовне структуре родитељског
окружења, у нашем истраживању смо cпојили образовни статус мајке и оца за сваког
ученика. Општи циљ истраживања био је испитивање утицаја образовања родитеља на
развијеност лексичко-семантичких способности. Резултати су показали да образовни
ниво родитеља значајно утиче на развијеност лексичко-семантичких способности дјеце
млађег школског узраста.