УЛОГА ВАСПИТАЧА У КРЕИРАЊУ ПОДСТИЦАЈНЕ СРЕДИНЕ ЗА РАНО УЧЕЊЕ У ВРТИЋУ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1702056TAbstract
Савремени приступ васпитно-образовном раду у
предшколским установама подразумијева и компетентност васпитача да
креирају подстицајну средину за рано учење. Од иницијативе, креативности и
ангажованости васпитача зависи како ће ресурси вртића али и ширег окружења
бити искориштени, преобликовани и да ли ће бити у функцији раног учења. У
избору активности намијењених раном учењу, процесу њиховог богаћења и
усмјеравања ка вишим развојним нивоима не може се оспорити улога људског,
односно кадровског фактора.
Циљ овог рада био је идентификовати процјене васпитача о најчешћим
факторима који указују на њихову улогу у креирању подстицајне средине за рано
учење у вртићу. Узорак је чинило 100 васпитача запослених у јавним и приватним
вртићима у Републици Српској. Подаци прикупљени скалером обрађени су
факторском анализом, издвојена су четири фактора који указују на перцепцију
васпитача о сопственој улози у креирању подстицајне средине за рано учење
предшколаца.