ОБЛИЦИ И НАЧИНИ РАДА МЕТОДЕ ИЛУСТРАТИВНИХ РАДОВА У НАСТАВИ МАТЕМАТИКЕ

Authors

  • Марина Зубац
  • Драгица Милинковић
  • Јасна Богдановић Чурић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1801030Z

Abstract

Увидом у литературу и практични рад наставника уочавају се
различити облици методе илустративних радова који се примјењују у настави
математике. Метода илустративних радова омогућава да се сложене појаве и процеси
визуелизују и поједноставе у циљу бољег и лакшег разумијевања, а садржаји запамте и
постану трајна својина ученика. Она помаже у приказивању битних обиљежја предмета
и појава и занемаривању небитних детаља чиме се пажња ученика усмјерава на оно што
је најважније. У настави математике њена улога је у визуелном представљању
математичких идеја и информација у процесу преласка са конкретног на апстрактне
форме мишљења. Визуелним представама се комбинују аспекти природних
репрезентација са формалним облицима како би се повећало когнитивно разумијевање.
Оне омогућавају учење помоћу опажајног апстраховања, подстичу мисаоно ангажовање
и повећавају степен тачности посматрања. Примјена визуелизације доприноси развоју
перцептивних способности, увјежбавању тачности и уредности и развијању графичких
способности.
У овом раду акценат је на предностима и слабостима методе илустративних
радова у настави математике. У том смислу, циљ рада јесте да се методом теоријске
анализе, кроз доступну публиковану стручну и научну литературу, презентују начини
рада и облици методе илустративних радова у настави математике.

Published

2019-04-11