МУЛТИДИСЦИПЛИНАРНИ ПРИСТУП РАЗРЕДНОЈ НАСТАВИ МАТЕМАТИКЕ

Authors

  • Наталија Будински
  • Драгица Милинковић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1801042B

Abstract

У раду се даје осврт на савремене токове у настави математике који
подразумијевају мултидисциплинарост и учење математике кроз реалне ситуације
моделовањем и употребом технологије. Мултидисциплинарност се сматра веома
ефикасним начином учења, који Шуберт (Schubert, 1993) назива „Правим прозором у
свијет”. Липсон и сарадници (Lipson et al., 1993) уочаваju да мултидисциплинарни
приступ омогућава бржи и ефикаснији трансфер знања и да ученици боље схватају
зашто уче неку тему. Овакав приступ у предметној настави понекад наилази на
потешкоће, али га је, уз добро планирање могуће квалитетно организовати и постићи
добре резултате.
У раду илустурујемо мултидисциплинарни приступ разредној настави
математике, кроз конкретан модел наставе, који је пројектован и реализован у Основној
и средњој школи са домом ученика „Петро Кузмјак” у Руском Крстуру у Србији.
Активности су реализоване на часовима редовне наставе, уз повезивање математике са
ликовном културом, свијетом око нас и грађанским васпитањем. Посебан акценат је
стављен на вршњачку едукацију, развијање алтруизма код ученика, како основношколског
тако и средњошколског узраста. Главна тема свих активности су били материјали и
наука о материјалима. Активности су подразумијевале математичке задатке који се
тематиком везују за различите материјале, рециклажу, умјетност и дешавања око нас.
Квалитативни резултати указују на значај оваквог приступа учењу математике, с
обзиром на добру прихваћеност, како од стране ученика, тако и од стране наставника и
свакако су препорука за његову учесталију примјену и даље изучавање.

Published

2019-04-11