СТАВОВИ ПРОСВЈЕТНИХ РАДНИКА О СОФТВЕРСКОМ ОБЛИКУ ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЈЕ У ФУНКЦИЈИ УЧЕЊА ПОЗНАВАЊА ПРИРОДЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1801050RAbstract
Теоријски дио рада се односи на сагледавање могућности организовања
и примјене софтверског облика индивидуализације у настави познавања природе на
конкретном примјеру садржаја о култивисаним стаништима и животним заједницама.
Захваљујући његовој мултимедијалности, интерактивности и флексибилности, како у
смислу интерпретације садржаја (цјеловитог или појединачних дијелова и њихове
корелативности), тако и у могућности истраживања, структурирања, организовања
података и сагледавања нивоа постигнућа ученика, подстиче се мотивисаност и вођење
ученика до успјеха у складу са својим могућностима.
Емпиријски дио истраживања усмјерен је на проучавање и евалуацију образовног
софтвера као модела индивидуализације у настави познавања природе анализом ставова
и мишљења просвјетних радника који су модел користили у раду.
Примијењена је дескриптивна метода и техника анкетирања. Подаци су обрађени
статистичким поступцима и приказани текстуалним и графичким путем.
С обзиром на ефикасност у активизацији, диференцијацији и индивидуализацији
наставе, резултати истраживања су потврдили позитивна очекивања и спремност
просвјетних радника да примијењени софтверски облик индивидуализације прихвате као
ефикасан модел учења.