УЧЕНИЧКЕ ПРОЦЈЕНЕ СТИЛОВА РАДА НАСТАВНИКА У НАСТАВНОМ ПРОЦЕСУ ДАНАС
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1801076PAbstract
Савремена истраживања у области образовања показују да наставни
стил умногоме одређује квалитет и ниво школског постигнућа ученика. Стилови рада
наставника се сматрају веома значајним за успјешно учење у наставном процесу данас.
Значајно подручје испитивања представља утврђивање да ли и у ком смислу социјално –
статусна обиљежја као пол и узраст ученика су повезани са стиловима рада наставника.
Циљ овог рада био је да испитамо како ученици процјењују заступљеност стилова рада
наставника у зависности од пола и узраста ученика. Наша главна хипотеза гласила је да
постоје одређене разлике у заступљености стилова рада наставника у зависности од
пола и узраста ученика. Узорак истраживања чинили су ученици седмих, осмих и деветих
разреда са подручја Сарајевско-романијске регије. На основу добијених резултата
истраживања заступљеност демократског стила рада наставника у зависности од пола
ученика није регистрована, док је регистрована заступљеност демократског стила у
зависности од узраста ученика. Када је у питању ученичка процјена присуства
аутократског и анархичног стила рада наставника, регистрована је заступљеност оба
стила у зависности од пола ученика, док заступљеност у зависности од узраста није
регистрована код аутократског и код анархичног стила рада наставника. Ученици
мушког пола су процијенили да њихови наставници у свом раду више користе
аутократски и анархични стил рада.