СТАВОВИ НАСТАВНИКА РАЗРЕДНE НАСТАВЕ ПРЕМА ИНТЕРАКТИВНОЈ НАСТАВИ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1801098VAbstract
С обзиром да је у основној школи Републике Српске законским и
подзаконским актима загарантовано право на школовање све дјеце без обзира на њихове
интелектуалне и друге карактеристике и способности, а на основу дугогодишње сарадње
сa наставницима разредне наставе, утврђен је проблем у реализацији ефикaсног
наставног процеса који свим ученицима омогућава квалитетан рад и усвајање
функционалних знања без обзира на њихове индивидуалне способности и могућности.
Проблем је већи нарочито ако се узму у обзир резултати лонгитудиналне анализе уписа
дјеце у први разред основне школе, на основу којих сaм дошлa до показатеља о порасту
броја дјеце са различитим сметњама у развоју која похађају редовну наставу. У складу са
наведеним намеће се суштинско питање, Како организовати и реализовати наставу, која
ће омогућити квалитетан рад ученика млађег школског узраста? Могући одговор је
креирање интерактивног васпитно-образовног процеса који захтијева потпуно другчији
начин мишљења и дјеловања, тј. нове улоге наставника, стварање повољне социо-
емоционалне климе у одјељењу за квалитетан рад ученика, при чему је нагласак на
активности ученика, као и међусобној интеракцији, како би сваки ученик имао прилику да
учи и напредује у границама својих способности и могућности. Дакле, чињеница да сам се
у току дванаестогодишњег увида у рад наставника разредне наставе сусрела са
многобројним проблемима и дилемама у раду наставника, навела ме је да циљ овога рада
посветим анализирању ставова наставника према интерактивној настави и њихове
мотивације за примјену различитих модела интерактивне наставе у свакодневној
васпитно-образовној пракси у циљу утицаја на квалитет рада ученика.