ИСПИТИВАЊЕ СТАВОВА НАСТАВНИКА О ПРИМЈЕНИ И ЗНАЧАЈУ РЕФЛЕКИСВНЕ ПРАКСЕ У НАСТАВИ ГЕОГРАФИЈЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1801192MAbstract
Предмет истраживања овог рада је теоријско и емпиријско
истраживање карактеристика рефлексивне праксе наставника географије у средњим
школама Републике Српске, примјена рефлексивне праксе у настави географије те утицај
рефлексивне праксе на наставни процес. Рефлексивна пракса, усвојена као структура
мишљења, доводи до тога да наставник наново увиди шта је потребно промијенити у
властитој наставно-педагошкој пракси. Основна хипотеза заснива се на чињеници да је
рефлексивна пракса веома значајна за рад наставника и има велики утицај на унапређење
методичке праксе. Помоћна хипотеза заснива се на чињеници да су откривање и анализа
карактеристика рефлексивне праксе предуслов за побољшавање квалитета наставног
процеса. У истраживању смо примјенили технику анкетирања базирану на питањима о
личним стaвовима наставника о примјени и значају рефлексивне праксе. Узорак је
обухватио 40 наставника средњих школа на територији Републике Српске. Карактер
теме, предмет, задаци и постављене хипотезе истраживања утицале су и на избор
одговарајућих истраживачких метода прије свега дескриптивне и математичко-
статистичке уз примјену Ликертове скале. Добијени резултати указују да постоји
рефлексија у раду наставника географије, свјесни су да преиспитивање наставног рада и
размишљање о њему утиче на унапређивање њихове наставне праксе, на промоцију
васпитне установе у којој раде, а највише на ученике и унапређивање њихових
постигнућа.