КОМПЕТЕНЦИЈЕ НАСТАВНИКА ЗА ПОУЧАВАЊЕ И УЧЕЊЕ У НАСТАВИ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2015047GAbstract
Наставник о свом раду мора свакодневно да промишља, увијек изналазећи нове начине за иновирање старих метода. Потребно је одговорити на захтјеве савременог друштва, стећи умијеће функционисања у мултикултуралном окружењу, инклузивном раду, у комуниикацији са родитељима, у сфери непрестане измјене курикулума и напретка информационих технологија. Стручно усавршавање у овој професији огледа се кроз цјеложивотно надограђивање компетенција које се односе на: наставну област, предмет и методику наставе, поучавање и учење, подршку развоју личности ученика, и комуникацију и сарадњу. Циљ рада је дефинисати теоријско полазиште компетенција наставника за поучавање и учење, уз посебан осврт на наставу природе и друштва. Наставник компетентан за поучавање и у учење код ученика подстиче разумијевање материје и проблема, руковање информацијама, остваривање трансфера знања, креирање нових идеја и продуката, као и евалуирање истог. Ученици ће код наставника увијек препознати стручност, вољу и континуирани рад на напретку, што ће и њих додатно подстаћи на постизање бољих резултата.