ПОВЕЗАНОСТ ПРИСТУПА УЧЕЊУ И ЦИЉНИХ ОРИЈЕНТАЦИЈА У УЧЕЊУ КОД УЧЕНИКА ЗАВРШНИХ РАЗРЕДА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1914007PAbstract
Циљ овог рада био је да испитамо да ли постоји повезаност између приступа учењу и циљних оријентација у учењу код ученика завршних разреда основне школе. Наша главна хипотеза гласила је да постоји повезаност између приступа учењу и циљних оријента- ција у учењу код ученика завршних разреда основне школе. Узорак истраживања чинили су ученици седмих, осмих и деветих разреда са подручја Сарајевско-романијске регије. На основу добијених резулта- та истраживања добили смо повезаност између приступа учењу код ученика и циљних оријентација у учењу. Ученици који у свом учењу ко- ристе дубински приступ учењу показују високу позитивну корелацију са овладавајућом циљном оријентацијом. Корелација дубинског при- ступа учењу са изведбено-избјегавајућом циљном оријентацијом је не-гативна, а са изведбено-потврђујућом је ниска и негативана. Ученици са површинским приступом учењу показују високу позитивну повеза- ност са изведбено-избјегавајућом циљном оријентацијом. Корелација између површинског приступа и изведбено-потврђујуће циљне оријента- ције и овладавајуће циљне оријентације је јако ниска и готово да и не постоји, с тим да је са изведбено-потврђујућом позитивна а са овладавајућом оријентацијом негативна. Из добијених резултата можемо закључити да дубински приступ учењу прати овладавајућу циљну оријентацију и да се у таквим ситуацијама ради о ученицима који желе да овладају садржајима на прави начин како би проширили своја знања.