СТАВОВИ УЧЕНИКА ПРЕМА ИЗЛЕТУ КАO OБЛИКУ ФИЗИЧКИХ АКТИВНОСТИ

Authors

  • Драган Д. Мартиновић Универзитет у Београду, Учитељски факултет
  • Вељко Р. Банђур Универзитет у Београду, Учитељски факултет
  • Владимир Р. Живановић Универзитет у Београду, Учитељски факултет

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1914031M

Abstract

Савремени живот и школа урбаног детета, с једне стра- не развијају широк дијапазон интелектуалних способности, али са друге стране ускраћују услове васпитања које развијају вештине и диспозиције које корене вуку из генетике човековог развоја, а у скла- ду су са природом. Позитивни ефекти боравка у природи огледају се кроз здравствено-хигијенски, психосоцијални, спортско-рекреативни и васпитно-образовни значај. Циљ овог истраживања је био да се утврде ставови ученика о излету као облику физичких активности. У истраживању је учествовало 312 ученика трећег и четвртог разреда из три основне школе са територије Београда. Примењена је мето- да неекспирменталног истраживања, где је као техника коришће- на посебно сачињена анкета. На основу резултата који су добијени овим истраживањем 40,7% испитаних ученика у току свог школо- вања није био на излету, док истовремено 85,5% ученика би волело да више времена проводи на излетима. Позитивне емоције ка излетима има 96,2% ученика пре свега због дружења и боравка у природи, што представља и практичну вредност овог рада. Добијени резултати упућују на потребу за системским, организованим боравком ученика на излетима као облику физичких активности.

Downloads

Published

2023-05-09