СПОСОБНОСТ ДЕФИНИСАЊА ПОЈМОВА КОД ДЈЕЦЕ СА ДИСГРАФИЈОМ МЛАЂЕГ ШКОЛСКОГ УЗРАСТА

Authors

  • Cлађана В. Ћаласан Универзитет у Источном Сарајеву, Медицински факултет Фочa
  • Бојана З. Вуковић Универзитет у Источном Сарајеву, Медицински факултет Фочa
  • Радомир Б. Арсић Универзитет у Приштини – Косовска Митровица, Учитељски факултет Призрену – Лепосавић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1914073C

Abstract

Способност дефинисања појмова је један од показатеља лексичко-се- мантичке развијености дјеце млађег школског узраста. Дисграфија је поремећај писаног изражавања за који је карактеристично да је вјештина писања знатно испод очекиваног, с обзиром на хронолошки узраст дјетета, просјечну или натпросјечну интелигенцију, одго- варајуће сензорно и моторно функционисање и адекватне услове за учење. Основни циљ истраживања био је испитивање способности дефинисања појмова код дјеце са дисграфијом. У истраживању је ко- ришћен Тест за испитивање говорне развијености/Тест дефиниција, којим се процјењује лексичко-семантичко функционисање испитани- ка. Истраживање је спроведено у три основне школе у Источној Хер- цеговини, школске 2016/2017. године. Узорак је обухватио 84 испита- ника, 42 ученика са дијагностикованом дисграфијом који су чинили експерименталну групу и 42 ученика са складним рукописом који су чинили контролну групу. На основу резултата нашег истраживања закључили смо да дјеца са дисграфијом имају значајно слабије развије- ну способност дефинисања појмова у односу на дјецу са уредно развије-ном способношћу писања. Наведено се огледа у квалитету добијене дефиниције и њеној дужини. Ови налази указују на потребу пружања додатне подршке у развоју лексикона и богаћењу рјечника код дјеце са сметњама у писању. 

Downloads

Published

2023-05-09