“MADE IN” ILI “MADE BY” U GLOBALNOJ EKONOMIJI - ŠTA JE RJEŠENJE ZA NACIONALNU EKONOMIJU I IZVOZNO BRENDIRANJE?

Authors

  • Vladan Nastić

DOI:

https://doi.org/10.7251/OIK1301008N

Abstract

Proces globalizacije je otvorio čitav niz pitanja u modernoj ekonomskoj nauci i praksi. Otvorena pitanja zahtijevaju jasne odgovore i odgovarajuće akcije kako bi se mogli prilagoditi novom okruženju koje je određeno globalizacijom. Cilj ovog rada je da da odgovore na pitanja: Koliko ima smisla nacionalno brendiranje u uslovima globalizacije i međunarodne vertikalne proizvodne integracije? Na osnovu istraživanja nameće se potreba za pažljivijim vođenjem spoljnotrgovinske politike od strane vlade, a, posebno, u kreiranju nacionalnih brendova i podršci pri izvoznom brendiranju. Novo okruženje zahtijeva novi pristup u upravljanju nacionalnim brendovima. Pažljivom kombinacijom dva koncepta (“Made in” i “Made by”) obezbjeđuje se dovoljno prostora za izvozno brendiranje. Glavni problem je kako podržati sektor prerađivačke industrije i kako kombinovati privatne i nacionalne brendove?

Published

2021-01-21