УСПЈЕХ УЧЕНИКА ПРИМЈЕНОМ РАЗЛИЧИТИХ ОБЛИКА РАДА У НАСТАВИ БИОЛОГИЈЕ

Authors

  • Нина Јањић
  • Слађана Станковић

DOI:

https://doi.org/10.7251/PMFSKUP1607119J

Abstract

Циљ рада је анализирати успјех ученика примјеном фронталног и групног облика рада у
настави биологије. Фронтални облик рада је традиционалан и широко заступљен у нашим
школама. Модерна настава захтијева примјену разноврсних облика рада. Постојећа литература
говори у прилог групном облику рада и његовој примјени у настави. Истраживање је проведено
на узорку од 92 ученика осмих разреда (одјељења 1, 2, 3 и 4) Oсновне школе ,, Свети Сава“
Модрича током 2015. године. Одјељења 3 и 4 чинила су контролне групе, гдје су наставне
јединице обрађиване фронталним обликом рада. Одјељења 1 и 2 су представљала
експерименталне групе, што значи да је настава реализована групним обликом рада. Инструмент
истраживања је тест–низ задатака објективног типа. Добијени резултати ових истраживања
показују да су ученици с којима се радило фронталним обликом рада постигли бољи успјех.
Даљом анализом података уочили смо постојање разлика у нивоу знања између контролних и
експерименталних група. На питања типа репродукције знања више одговoра дају ученици
контролних група, док на питања која траже разумијевање и примјену знања боље резултате
постижу ученици из експерименталних група. Из свега наведеног у нашем истраживању, можемо
закључити да постоје назнаке да ученици код којих је настава реализована фронталним обликом
рада боље усвајају чињенице, а ученици који су радили групним обликом рада стичу боље
компетенције.

Published

2016-07-19