УТИЦАЈ ЗАСТУПЉЕНОСТИ ЕКОЛОГИЈЕ У НАСТАВИ НА РАЗВОЈ ЕКОЛОШКЕ СВИЈЕСТИ

Authors

  • Нина Јањић
  • Тања Шњегота
  • Ивана Егић

DOI:

https://doi.org/10.7251/PMFSKUP1607133J

Abstract

Васпитање и образовање у области екологије чини неопходан фактор друштвених
процеса. Циљ нашег рада био је да обухватимо све модалитете развоја еколошке свијести.
Примарни задаци истраживања су: анализа наставних планова и програма у основним и средњим
школама у Републици Српској, анализа наставног плана и програма екологије, временске
артикулације и ситуираности у цјелокупном систему образовања, те испитивање перцепције
екологије студената Студијског програма eкологија и заштите животне средине, Природно-
математичког факултета, Универзитета у Бањој Луци. Техника која је кориштена у рјешавању
последњег задатка јесте анкетирање студената наведеног студијског програма. Резултати
спроведеног истраживања су потврдили хипотезу, коју смо поставили непосредно прије самог
истраживања, а то је: ”Еколошка свијест је на ниском нивоу и погрешно перципирана”.
Мишљења смо да су резултати овог истраживања алармантни. Већу пажњу потребно је посветити
развоју еколошке свијести, и то почевши од основношколског образовања, како би еколошка
просвјећеност грађана била на вишем нивоу, а наставни кадар довољно компетентан да се бави
овим проблемом.

Published

2016-07-19