Izazovi sa kojima se suočava visoko obrazovanje u BiH uslijed krize izazvane epidemijom COVID-19

Authors

  • Jelena Manojlović Univerzitet Sinergija Bijeljina
  • Danica Petrović Univerzitet Sinergija Bijeljina

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZRSNG2101003M

Abstract

U većini zemalja pod uticajem Covid-19 došlo je do velikih promjena u različitim aspektima tradicionalne autonomije visokoškolskih ustanova, a zbog zaštite javnog zdravlja. Te promjene su se odnosile na njihov režim rada (otpuštanje pomoćnog osoblja, skraćivanje radnog vremena, zatvaranje i sl.), finansijske i druge oblike pomoći i podrške države univerzitetima (omogućavanje besplatnog interneta u cilju realiziacije nastavnog procesa, nabavka IT resursa) i promjene zakonske regulative u visokom obrazovanju. Urgentne izmjene u regulativi visokog obrazovanja koje su usledile i u Bosni i Hercegovini tokom epidemije korona virusa su trebale da omoguće visokoškolskim ustanovama da se prilagode neizbježnim online metodama učenja koje se znatno razlikuju od klasičnih. Visokoškolske ustanove koje su imale adekvatne IT resurse, i kadrove obučene za uporebu online platformi u obrazovanju su uspješnije odgovorile na izazove realizacije nastavnog procesa. Procesi akreditacije, osiguranja i evaluacije, koji su ključni u očuvanju i unapređenju kvaliteta visokog obrazovanja su u ovim kriznim vremenima na čekanju ili se izvode u smanjenom obimu. Pred akademskom zajednicom je do sada najozbiljniji zadatak — kako da u kriznim vremenima sačuva svoju autonomnost, a da ujedno bude kohezivni društveni faktor.

Downloads

Published

2022-09-26