Kulturno-jezički odnos u nastavi stranog jezika
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZRSNG2101011DAbstract
U savremenom globalnom svetu veliki značaj se pridaje nastavi stranih jezika. Poznavanje jezika bez učenja kulture nije dovoljno za uspostavljanje zdrave komunikacije. Da bismo naučili drugi jezik, moramo imati svest o kulturi kojoj jezik pripada i uspostaviti odnos među kulturama. U takvim uslovima neophodno je da razlike u jezicima i kulturama prestanu da budu faktor koji bi ometao komunikaciju između predstavnika različitih kultura. U ovom radu se razmatraju teorije i koncepti zajedničkog proučavanja jezika i kulture, takođe je i istaknuta upotreba autentični tekstova u nastavi stranih jezika i njihova kulturna namena. Uprkos izvesnim razlikama u ovim naučnim konceptima, opšte je prihvaćen zaključak o potrebi i značaju nastave jezika, a posebno kulture kao dela procesa usvajanja. Došli smo do zaključka da su ove studije postale osnova za učenje stranog jezika u budućnosti. Potreba za daljim razvojem istraživanja stranih jezika i kulture leži u obrazovnom potencijalu, koji doprinosi boljem razumevanju druge kulture, pomaže razumevanju različitosti. To neće uticati samo na formiranje kulture ličnosti učenika, već će im omogućiti da steknu neophodne veštine i sposobnosti za komunikaciju sa predstavnicima drugih kultura.