Učenje stranog jezika elektronskim putem: izazovi i nedostaci izvođenja nastave u vrijeme pandemije virusa Kovid-19

Authors

  • Igor Drinić Univerzitet Sinergija
  • Vedran Petričević Univerzitet Sinergija

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZRSNG2001011D

Abstract

Ovaj rad se bavi uticajem pandemije virusa Kovid– 19 na učenje stranih jezika i prelazak sa tradicionalne nastave na nastavu u elektronskom okruženju (online nastava); konkretno, u ovom slučaju, osvrnućemo se na, i problematizovati pitanje izvođenja nastave iz engleskog jezika elektronskim putem na Univerzitetu Sinergija, i implikacije koje ovaj vid realizacije nastave, uveden u novonastalim okolonostima izazvanim pandemijom virusa Kovid-19, ima u procesu učenja stranog jezika. Naglo i nezaustavljivo širenje virusa Kovid-19, koje je otpočelo početkom ove godine, vrlo brzo poprimivši pandemijske, globalne razmijere, ostavilo je neizbrisiv trag na čovjekovu svakodnevnicu i sva područja njegovog dijelovanja. Reprekusije virusa znatne su i sveobuhvatne, a itekakvog odjeka imaju i u oblasti osnovnog, srednjeg i visokoškolskog obrazovanja, što je dovelo do velikih promjena u organizovanju nastavnog procesa i načinu izvođenja nastave. Prelazak sa tradicionalne nastave u učionicama na online nastavu mogao bi znatno uticati na ustaljeni sistem obrazovanja, pa samim tim i nastavni proces učenja engleskog jezika. U svjetlu neophodnosti prilagođavanja na jednu izmijenjenu realnost i uvođenja alternativnih vidova izvođenja nastave, kao i zatvaranja osnovnih i srednjih škola, i visokoškolskih ustanova sredinom marta ove godine, postavlja se pitanje uspostavljanja online nastave kao mogućeg trajnog rješenja, i uticaja koje bi ovakvo rešenje imalo na proces učenja engleskog jezika. U ovom radu ćemo se, s tim u vezi, pozabaviti ispitivanjem modaliteta učenja stranog jezika koji podrazumijeva učenje u elektronskom okruženju i nudi izvjesne prednosti u odnosu na tradicionalno izvođenje nastave, ali koji isto tako sadrži i određene temeljne nedostatke, kako tehničke, tako i suštinske prirode. Pored navedenog, u radu će biti predstavljeno i mišljenje o online nastavi jednog uzorka studenata druge i treće godine Univerziteta Sinergija (Pravni fakultet, Fakultet poslovne ekonomije, Fakultet računarstva i informatike), koji su imali priliku da svoje stavove u vezi sa ovim pitanjem iznesu u esejskom zadataku na temu “Uticaj pandemije na moje školovanje”, zadatom u okviru predmeta Engleski jezik II i Engleski jezik III.

Downloads

Published

2022-09-26