ETIČKI ARGUMENT ZA UVOĐENJE KONCEPTA DRUŠTVENO ODGOVORNOG POSLOVANJA KOMPANIJA

Authors

  • Dubravka Bradić
  • Jasmina Gligorijević
  • Duško Kostić

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREMP1601270G

Abstract

Socijalne posledice koje je izazvala finansijska i ekonomska kriza doprinele su da dođe do smanjenja poverenja potrošača u poslovanje kompanija, tako da se ispred njih nameće ne samo problem ostvarenja profita, već i njihovo uključivanje u rešavanje određenih problema u samom društvu. U tom smislu, kompanije sve više rade na uvođenju i primeni koncepta društveno odgovornog poslovanja, kojim se socijalni i opšteljudski problemi, sprečavanje i rešavanje ekoloških problema kao i druga pitanja u vezi sa unapređenjem zajednice i brigom za životnu sredinu integrišu u poslovanje same kompanije.
Jedan od tradicionalnih argumenata za uvođenje društveno odgovornog poslovanja jeste moralni odnosno etički argument, na osnovu kog kompanije u svoje poslovanje sve više uvode skup ličnih i kolektivnih moralnih postupaka a koje se definišu kao poslovna etika. Koncepti društveno odgovornog poslovanja i poslovne etike su veoma usko povezani i prožimaju se. Društveno odgovorno poslovanje zahteva od kompanija da posluju transparentno, odgovorno i da svojim aktivnostima podrže rešavanje određenih problema u društvu, a poslovna etika omogućava da se načela etike i društvene odgovornosti uključe u koncept društveno odgovornog poslovanja.

Downloads

Published

2021-11-04

Issue

Section

Articles