MEDIJI KAO NAJVAŽNIJI FAKTOR U ŠIRENJU EKOLOŠKE SVESTI GRAĐANA

Authors

  • Božidar Mihajlović
  • Zorka Jugović

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREMP1601152M

Abstract

U vremenu ekonomske krize koja vlada u svetu i kod nas, svaki ovako postavljeni istraživački projekat može odigrati važnu ulogu u strateškom opredelenju društva za ostvarivanje novih razvojnih programa. Naime, tržište nas upućuje na pronalaženje rešenja u ponudi novih proizvoda koji su veoma značajni u ishrani stanovništva i preventivi protiv savremenih bolesti čovečanstva. Problematika se odvija u okviru raspoloživih i obnovljivih resursa, pa se, stoga, otvoreno postavlja pitanje učešća svih relevantnih faktora koji bi bili u funkciji ostvarenja tih projekata. Priznavanje tržišta kao jednog od regulatora odnosa ne znači da ono sve probleme može razrešiti. Potrebne su, dakle, dodatne mere koje pripadaju državi kao sistemu, jer stvaranjem
ambijenta za rad, ona svesno ili nesvesno postaje - partner. Zato smatramo da koncept održivog razvoja dobija na dimenziji, jer je svetska ekonomska kriza pokazala da neoliberalnu ekonomiju treba kanalisati, kako bi se sirovine racionalno iskorišćavale i stalno obnavljale. Naročito je to važno za zemlje u razvoju kao što je naša. Nedavno prihvatanje našeg projekta – Šljiva – nacionalna robna marka od strane Ministarstva za regionalni razvoj Srbije, samo potvrđuje da se i na najvišem nivou o tome vodi računa.

Downloads

Published

2021-11-04

Issue

Section

Articles