MEDIJSKA ETIKA

Authors

  • Aleksandra Broćeta

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREMP1601089B

Abstract

Cilj rada je istraživanje etike u medijima kroz sagledavanje odgovora na anketna pitanja, koja su u vezi s etičkim kodeksom elektronskih i štampanih medija, televizijskim i radio-programom, reklamnim sadržajem, gostovanjem u emisijama i društvenim mrežama. Da li je važan izgled i ponašanje novinara, urednika i voditelja informativnih, dokumentarnih, sportskih i muzičkih emisija pokazaće rezultati istraživanja. Veoma su interesantni odgovori u vezi s društvenim mrežama u kojima se ispitanici izjašnjavaju o učestvovanju djece kao „Facebook prijatelja“, objavljivanju slika iz privatnog života kao dokaz da populacija ima različito mišljenje o ovoj veoma diskutabilnoj temi, koja često manifestuje izraz i odraz prikrivene opasnosti. Rezultati istraživanja objašnjavaju i dovode do zaključka koliko konzumenti medija (slušaoci, gledaoci, čitaoci i učesnici na društvenim mrežama) primjećuju etičnost novinara, tematskih emisija, marketinga u medijima, gostovanje javnih ličnosti, sadržaj titlovanih poruka za vrijeme političkih emisija i da li je široj javnosti uopšte važna etika, a posebno etika u medijima. Tematika naučnog rada na temu „Medijska etika“ sagledava etičnost novinara kroz Deklaraciju o principima postupanja novinara, Minhensku deklaraciju o pravima i obavezama novinara evropske zajednice upoređujući stavke iz navedenih deklaracija sa mišljenjem jednog dijela javnog mnjenja.

Downloads

Published

2021-11-04

Issue

Section

Articles