MODELIRANJE EFEKATA INOVATIVNOG PRISTUPA KREIRANJU PONUDE USLUGA NA POSLOVNI REZULTAT PREDUZEĆA U OBLASTI TELEKOMUNIKACIJA

Authors

  • Radmila Bojanić
  • Mirjana Landika

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREMP1601221M

Abstract

Privredno-društveni sistem predstavlja kompleksnu strukturu interaktivne mreže brojnih diferentnih, ali međusobno korelirajućih sistema. Značajan segment privrednog sistema odnosi se na poslovne sisteme involvirane u privredni sistem sa ciljem adekvatnog tržišnog pozicioniranja. Konkretizacija poslovnih izazova u kontekstu tržišnog pozicioniranja sadržana je u inovativnom komponovanju izlaznog vektora kojim se efikasno prevazilazi sveprisutni jaz između resursnih mogućnosti i korisničkih preferencija uz obavezu i zahtjev da se inovativnom kompozicijom izlaznog vektora prevaziđu performanse konkurentskih.
Objektivizacija navedenih aktivnosti zahtijeva dodatne napore u kontekstu prepoznavanja, kvantifikovanja, kvalifikovanja i kreiranja korisničkih očekivanja, kao iznalaženje inovativnih rješenja sa ciljem, uvećavanja i/ili postizanja prednosti u odnosu na konkurentske poslovne sisteme.
Zahtjevi kao što su adaptivnost, fleksibilnost, aktuelnost i usaglašenost aktivnosti sa korisničkim potrebama i sistemskim okruženjem mogu se shvatiti kao opšti cilj poslovnog sistema, čime se postiže maksimalno moguć stepen korisnog dejstva izražen u obliku odnosa ostvarenog rezultata i resursnih mogućnosti, pri čemu je monetarni ekvivalent među njegovim značajnijim koordinatama.
Kreiranje output vektora zahtijeva permanentne napore u izboru i aplikaciji adekvatnih modela praćenja i analize input vektora, sa ciljem realizacije output vektora željenih koordinata. Potrebne aktivnosti podrazumijevaju prepoznavanje, selekciju i obuhvatanje brojnih kvalitativnih i kvantitativnih faktora koji ih determinišu, uz neizostavno uvažavanje senzibiliteta poslovnog
rezultata na njih. Ciljana kompozicija output vektora dodatno je otežana stohastičnošću internih i eksternih faktora koji utiču na njegovu strukturu.
Izbor i aplikacija teorijskog modela saglasnog realnim okolnostima zasnovani su na simulacionim modelima u postupku teorijske verifikacije efekata izabranog poslovnog portfolija, u fazi pripreme poslovne odluke omogućava vjerodostojan proračun poslovnog rezultata.

Downloads

Published

2021-11-04

Issue

Section

Articles