KOMPETENCIJE NEOPHODNE ZA USPJEŠAN RAD NASTAVNIKA RAZREDNO – PREDMETNE NASTAVE
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZND2501081BKeywords:
kompetencije, nastavnik, škola, stručno usavršavanjeAbstract
Ljudski resurs, tj. vaspitači, učitelji i nastavnici u obrazovnim
ustanovama su zapravo ključni faktor uspješnosti svakog obrazovnog sistema.
Kompetencije učitelja i nastavnika su poslednjih godina u fokusu interesovanja
većeg broja pedagoga. Razlog aktuelnosti između ostalog, je složenost
definisanja samog pojma, ali i sve više shvatanja kompetencija kao
operacionalizacije ishoda učenja. Profesionalni razvoj učitelja i nastavnika
zasnovan na cjeloživotnom učenju, (kompetencijama, osobinama ličnosti,
motivaciji, interesovanjima, inoviranju znanja), doprinosi stvaranju
profesionalnog identiteta ovih profesija. Upravo i cilj ovoga rada jeste da pored
terminološkog predstavljanja pojma, uloge i značaja kompetencija ukažemo i na
neke od ključnih kompetencija ovih profesija kako bi ukazali na značaj stručnog
usavršavanja i daljeg permanenetnog rada nastavnika, a sve u cilju metodičkog
profilisanja i povećanja efikasnosti u nastavnom procesu.