ORGANIZACIONE PROMJENE U DIGITALNOJ EKONOMIJI
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZND210615BDKeywords:
organizacione promjene, digitalna ekonomija, digitalna tranformacija, ljudski resursiAbstract
Digitalna ekonomija podrazumijeva različite forme digitalne transformacije. U najširem smislu obuhvata: tehnologiju, kulturu, liderstvo i poslovnu praksu. Međutim, najkritičnija tačka svakog napora digitalne transformacije obično se nalazi u području organizacijskih promjena. Jednostrano omogućavanje pristupa digitalnima alatima, bez pomaganja zaposlenima da uče, planiraju i reaguju na neizbježne promjene u poslovnom modelu i radnim praksama recept je za neuspjeh. Da bi bilo koja organizaciona promjena u digitalnoj ekonomiji uspjela, upravljanje svim aspektima organizacije, a prije svega ljudima, mora biti sastavni dio procesa. Uspješan menadžment ljudskim resursima u digitalnoj ekonomiji podrazumijeva organizacionu kulturu koja podstiče i stimuliše razmjenu znanja, kolaboraciju i rad u timovima. Na kraju krajeva, digitalizacija je samo sredstvo, a ne krajnji cilj. Usvajanje i ovladavanje novim tehnologija od strane zaposlenih, ključ je konačnog uspjeha svake inicijative digitalne transformacije. Upravo zbog toga, ovaj rad opisuje različite aspekte i vrste organizacionih promjena u digitalnoj ekonomiji, uz poseban akcenat na upravljanje ljudskim resursima.