TURISTIČKI MENADŽMENT NA MIKRO I MAKRO NIVOU
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZND2106245BAbstract
Upravljanje marketingom na turističkom tržištu zahtijeva jasnu percepciju interesa ponude i tražnje na mikro i na makro nivou, odnosno na nivou turističkog preduzeća i na nivou turističke privrede.Težnja je da se tržištu plasiraju turistički proizvodi koji omogućavaju ostvarenje cilja profitabilnog poslovanja i zadovoljstvo korisnika, odnosno gostiju. Planinski turizam sa svojim specifičnostima zahtijeva pažljiv pristup turističkoj tražnji i njenim segmentima, odnosno nišama. Dosljedna primjena marketing koncepta sa adekvatnim ulaganjima u istraživanje tržišta, kreiranje i plasman turističkog proizvoda predstavlja garant uspeha. Jahorina kao turistička destinacija ima respektabilne resurse za razvoj turizma, kako prirodne, tako i društvene. Upravo zbog toga, cilj ovog rada je da se predstavi ulogu i značaj marketing menadžmenta na mikro nivou, tj. nivou turističkog preduzeća, kao i na makro nivou, tj. nivou turističke privrede, kroz prikaz makro trendova specifičnih za Jahorinu i planinski turizam generlano.