TRŽIŠNI IZAZOVI ZA DIGITALNU EKONOMIJU I PONAŠANJE POTROŠAČA U DIGITALNOJ EKONOMIJI

Authors

  • Besim Duraković

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZND2106265D

Keywords:

digitalne tehnologije, digitalna ekonomija, ponašanje potrošača

Abstract

Brze promjene koje donosi razvoj novih tehnologija u okviru digitalne ekonomije kreiraju svakodnevno nove izazove sa kojima se susreću kompanije na globalnom tržištu, ali i dovode do promjena u ponašanjima potrošača kojima se kompanije moraju prilagoditi. Novi poslovni koncepti, promjena regulative, novi načini konkurencije, te novi oblici globalnih prijetnji pojavljuju se gotovo svakodnevno. Brz i dinamičan razvoj svih digitalnih tehnologija, doveo je do njihovih upotreba u svakom aspektu poslovanja i fukcionisanja kompanija, ali i u svakodnevnom životu ljudi kao potrošača. Potrošači su sve bolje informisani, a njihova očekivanja su sve veća, a takođe i specifična u uslovima pandemije Covid 19. Online kupovina sve više prestiže tradicionalnu, a potrošači međusobno razmjenjuju iskustva i mišljenja na različite teme, pa tako i iskustva o korištenju proizvoda i usluga.  Cilj ovog rada je da predstavi ključne izazove za digitalnu ekonomiju, uz poseban akcenat na promjene potrošača kojima kompanije moraju da se prilagode da bi opstale na tržištu.

Downloads

Published

2022-06-06