TRŽIŠNI IZAZOVI ZA DIGITALNU EKONOMIJU I PONAŠANJE POTROŠAČA U DIGITALNOJ EKONOMIJI
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZND2106265DKeywords:
digitalne tehnologije, digitalna ekonomija, ponašanje potrošačaAbstract
Brze promjene koje donosi razvoj novih tehnologija u okviru digitalne ekonomije kreiraju svakodnevno nove izazove sa kojima se susreću kompanije na globalnom tržištu, ali i dovode do promjena u ponašanjima potrošača kojima se kompanije moraju prilagoditi. Novi poslovni koncepti, promjena regulative, novi načini konkurencije, te novi oblici globalnih prijetnji pojavljuju se gotovo svakodnevno. Brz i dinamičan razvoj svih digitalnih tehnologija, doveo je do njihovih upotreba u svakom aspektu poslovanja i fukcionisanja kompanija, ali i u svakodnevnom životu ljudi kao potrošača. Potrošači su sve bolje informisani, a njihova očekivanja su sve veća, a takođe i specifična u uslovima pandemije Covid 19. Online kupovina sve više prestiže tradicionalnu, a potrošači međusobno razmjenjuju iskustva i mišljenja na različite teme, pa tako i iskustva o korištenju proizvoda i usluga. Cilj ovog rada je da predstavi ključne izazove za digitalnu ekonomiju, uz poseban akcenat na promjene potrošača kojima kompanije moraju da se prilagode da bi opstale na tržištu.