Политика финансијског извештавања предузећа као инструмент креирања вредности за aкционаре // Financial reporting policy as tool for creating value for stockholders

Authors

  • Бојан Савић Универзитет у Београду, Пољопривредни факултет

DOI:

https://doi.org/10.7251/ACE1319201S

Abstract

Резиме: Процес финансијског извештавања одавно је прерастао оквире рачуноводствене функције предузећа. Реч је о важном инструменту менаџмента који служи не само полагању рачуна, већ и комуницирању са инвестиционом заједницом у циљу креирања финансијске репутације предузећа. Финансијско извештавање доприноси ефикасности тржишта капитала, што је предуслов развоја целокупне привреде. Отуда се у савременим тржишним условима финансијско извештавање од стране менаџмента никако не сме посматрати искључиво као нормативно наметнутна обавеза. Политика финансијског извештавања представља скуп инструмената који су усмерени на циљно обликовање финансијских извештаја. Другим речима, садржина и форма финансијских извештаја прилагођавају се дефинисаним циљевима предузећа. Важно је међутим напоменути да се целокупан процес одвија у складу са позитивном законском регулативом, општеприхваћеним рачуноводственим принципима и МСФИ. У супротном, не би се могло говорити о легалним радњама, већ о кривотвореном финансијском извештавању. Циљ овог написа је да укаже на домете политике финансијског извештавања у креирању, управљању и одржању вредности за власнике предузећа. Наиме, стратегије, циљеви и политике предузећа своју верификацију имају управо на тржишту. Кроз активности на комерцијалном тржишту предузеће креира вредност. Међутим, тестирање вредности врши се на тржишту капитала. Значај финансијског извештавања рефлектује се на оба наведена тржишта.

Summary: Financial reporting process has long outgrown the framework of accounting functions of the сompany. It is an important management tool that serves not only accountability, but also communicating with the investment community in order to create financial reputation of the company. Financial reporting contributes to the efficiency of capital markets as a precondition for development of the entire economy. Hence, in the contemporary market economy financial reporting by management can not be seen solely as normative the imposed obligations. Financial reporting policy is a set of tools aimed at the target format of the financial statements. In other words, the content and form of financial statements, adjusted to the defined goals of a company. It is important however to note that the entire process is carried out in accordance with current legislation, generally accepted accounting principles and IFRS. Otherwise, you would not be able to talk about the legal action, but a counterfeit financial reporting. The aim of this paper is to highlight the achievements of the policy of financial reporting in the creation, management and maintenance of value for business owners. Specifically, strategies, objectives and policies of the company verifying their right to have a market. Through the activities of the commercial market enterprise creates value. However, testing is done on the value of the capital market. The importance of financial reporting is reflected in both these markets.

Published

2013-07-11