BREND EVROPSKE UNIJE U SRBIJI

Authors

  • Aleksandra Plazinić
  • Mitar Božić

DOI:

https://doi.org/10.7251/AKT1427ENSR032P

Abstract

Ovaj rad polazi od strategije komunikacije Srbije i Evoropske unije, koja ima za cilj stvaranje pozitivne percepcije Evropske unije u svesti gradana Srbije, kako bi se prihvatilo opredeljenje za ulazak u Evropsku uniju i izvrsila priprema gradana za ukljucivanje Srbije kao punopravog clana u Evropskoj uniji. Polazeci od trzisnog komuniciranja kompanija, i brenda kompanije i njenih prozvoda, kao vaznih elemenata za pridobijanje potrosaca; analogno tome, Evropska unija kao organizacija posebne vrste takode komunicira brend svoje organizacije i vrednosti koje je vazno da predstavi svojoj ciljnoj grupi, stejkholderima, u ovom slucaju, gradanima Srbije. Polazeci odpostulata da se potencijalno sve moze brendirati, ovaj rad ima za cilj da utvrdi da li se i Evropska unija moze posmatrati kao brend u Srbiji. Tako se ispituje brend Evropske unije, kroz definiciju brenda u marketing literaturi i testira se kroz obelezja identiteta, karakteristike i elemente, koji odreduju brend jedne kompanije (organizacije). Takode, ovaj rad ispitujepercepcijska obelezja i osobenosti brenda Evropske unije, upogledu marketing tretmana, odnosno brend menadzmen- ta kojim se vodi Evropska unija u Srbiji. Krajnji cilj istrazivanja je utvrdivanje funkcije brenda Evropske unije, kao i nacin konverzije brenda Evropske unije u imidz Evropske unije u svesti njenih stejkholdera, gradana Srbije.

Published

2017-12-05

Issue

Section

Чланци