Strategijski pravci u prevazilaženju poslovnih kriza u malim i srednjim preduzećima
DOI:
https://doi.org/10.7251/FIN1601043NAbstract
Mala i srednja preduzeća u svom poslovanju suočavaju se sa velikim brojem različitih problema koji mogu dovesti do ozbiljnih poslovnih
kriza. S obzirom na to da je poslovna kriza stanje koje dovodi u pitanje opstanak preduzeća, ono bi trebalo da preduzme potrebne mjere
u pronalaženju načina njenog prevazilaženja. Veliki je broj strategijskih opcija koje menadžeri malih i srednjih preduzeća mogu iskoristiti
u cilju prevazilaženja poslovnih kriza. Analizom dostupne literature u ovom radu smo pokušali da sumiramo ovih strategijskih opcija u
tri strategijska pravca, a to su: suočavanje sa poslovnom krizom – krizni menadžment, uklapanje u krizne strategije velikih preduzeća, i
formiranje strateških alijansi sa drugim malim i srednjim preduzećima. Pored toga, u radu su objašnjeni i najčešći uzroci poslovnih kriza
u malim i srednjim preduzećima.