МЈЕСТО ГЕОГРАФСКОГ ОБРАЗОВАЊА У ДОБА STEM ДИСЦИПЛИНА?
DOI:
https://doi.org/10.7251/HER2218021TAbstract
У раду се анализирају могућности географског образовања у односу на фаворизоване STEM
дисциплине. Сматрамо да и једна и друга област има јединствен когнитивни извор – просторно мишљење.
Географско образовање недовољно користи своје могућности у развијању виших когнитивних способности
просторног мишљења усљед неадекватних едукативних материјала, при чему би се требало угледати на пројекте
као што су Thinking through Geography. Своје мјесто географско образовање треба да тражи и у незаобилазној
етичкој димензији просторности која суштински мањка техничко-математичко-инструменталном приступу у
оквиру STEM-а. У раду су дати и темељни етичко-нормативни принципи проучавања и конструкције мјеста који
би требали бити интегрисани у географске курикулуме и свакодневну праксу просторне трансформације друштва.