КОГНИТИВНО ПОДРУЧЈЕ БЛУМОВЕ ТАКСОНОМИЈЕ И НАСТАВА ГЕОГРАФИЈЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/HER2218117GAbstract
Циљ рада је да се прикаже Блумова таксономија образовних циљева, посебно њено когнитивно
подручје и њен значај за унапређење квалитета наставе географије у условима курикуларне реформе у Босни
и Херцеговини. У раду је коришћен метод теоријске анализе. Анализом различите методичке, дидактичке и
психолошке литературе утврђено је да се Блумова таксономија може користити код креирања наставних програма
за географију, код операционализације циљева у настави географије (исходи), као и да олакша наставнику процес
верификације. Примјена Блумове таксономије може допринијети превазилажењу недостатака традиционалне
наставе кроз развој критичког и креативног мишљења и активног учења/наставе.