Putničke agencije kao činilac razvoja biciklističkog turizma na vršačkim planinama // Travel Agencies as a Factor of Cycling Tourism Development on the Mountain of Vršac

Authors

  • Aleksandra Vujko Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
  • Jovan Plavša Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Institut za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad
  • Natalija Ostojić Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Institut za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad

DOI:

https://doi.org/10.7251/SSH1302117V

Abstract

Biciklizam je danas veoma atraktivna sportsko-rekreativna aktivnost koja zaokuplja milione neposrednih učesnika. Bilo da je reč o takmičarskom sportu (profesionalnom ili amaterskom), ekstremnom ili rekreativnom biciklizmu, njegova uloga u turizmu može biti od izuzetnog značaja. Sagledavajući biciklizam u kontekstu zdravog načina života, aktivnog odmora i rekreacije, uočava se širok programski obuhvat koji doprinosi razvoju turizma i turističkih destinacija. Vršačke planine predstavljaju veoma interesantno područje za razvoj biciklističkog turizma na području Vojvodine, posebno sa aspekta kreiranja tematskih biciklističkih staza (vinska biciklistička staza, etno biciklističaka staza, i drugo). Za sada ne postoji jasno definisana ponuda biciklističkog turizma na ovom prostoru kao deo ukupnog turističkog proizvoda Vojvodine. Empirijsko istraživanje koje je sprovedeno na uzorku od 10 putničkih agencija u Vršcu imalo je za cilj da detektuje osnovne uzroke nepostojanja ponude za biciklistički turizam na području Vršačkih planina. Primenom Survay metoda došlo se do podataka o organizacionim činiocima koji utiču na razvoj i funkcionisanje ovog vida selektivnih oblika turizma.

Published

2013-12-25