УВОЂЕЊЕ МЕРА ПРОТИВ ЦЕНОВНЕ ДИСКРИМИНАЦИЈЕ У УГОСТИТЕЉСКИМ ОБЈЕКТИМА
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZREFIS1408107VAbstract
Ценовна дискриминација представља пословну праксу продаје истог добра различитим купцима по различитим ценама. Када је туризам у питању, ценовна дискриминација се најчешће уочава у угоститељским објектима, а зависи од земље одакле гост долази, односно да ли је у питању домаћи или старни туриста. Таква политика угоститељских објеката представља опасност за имиџ дестинације, али и читаве земље. Полазна основа рада била је хипотеза да у појединим угоститељским објектима на простору Фрушке горе постоји ценовна дискриминација. Истраживање спроведено на узорку од 365 домаћих и страних туриста, потврдило је полазну хипотезу и имплицирало одређене закључке од којих је најважнији био тај да је стандардизација услуга једна од најважнијих мера које је потребно увести да би се дуализму цена стало на крај.