УВОЂЕЊЕ МЕРА ПРОТИВ ЦЕНОВНЕ ДИСКРИМИНАЦИЈЕ У УГОСТИТЕЉСКИМ ОБЈЕКТИМА

Authors

  • Александра Вујко Висока пословна школа струковних студија, Нови Сад, Србија
  • Тамара Гајић Висока пословна школа струковних студија, Нови Сад, Србија

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFIS1408107V

Abstract

Ценовна дискриминација представља пословну праксу продаје истог добра различитим купцима по различитим ценама. Када је туризам у питању, ценовна дискриминација се најчешће уочава у угоститељским објектима, а зависи од земље одакле гост долази, односно да ли је у питању домаћи или старни туриста. Таква политика угоститељских објеката представља опасност за имиџ дестинације, али и читаве земље. Полазна основа рада била је хипотеза  да у појединим угоститељским објектима на простору Фрушке горе постоји ценовна дискриминација. Истраживање спроведено на узорку од 365 домаћих и страних туриста, потврдило је полазну хипотезу и имплицирало одређене закључке од којих је најважнији био тај да је стандардизација услуга једна од најважнијих мера које је потребно увести да би се дуализму цена стало на крај.

Published

2014-08-01