ЕФЕКАТ GOODWILL-A НА ВРИЈЕДНОСТ И ФИНАНСИЈСКЕ ИЗВЈЕШТАЈЕ ПРЕДУЗЕЋА

Authors

  • Борка Поповић Економски факултет Пале; Универзитета у Источном Сарајеву
  • Звјездана Гавриловић Економски факултет Пале; Универзитета у Источном Сарајеву

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFIS1206293P

Abstract

У финансијама и рачуноводству под goodwill-ом се подразумијева разлика између вриједности тржишне капитализације неког предузећа у одређеном времену и његове рачуноводствено утврђене нето имовине.У пословној пракси то је премија коју купац неког предузећа плаћа изнад вриједности нето имовине предузећа због његове репутације на тржишту, бренда, стручности менаџмента и запослених, те самог know-how. Ријеч је о нематеријалној вриједности предузећа која му омогућава да оствари већи профит. У овом раду изложићемо неке од основних карактеристика goodwill-a који постаје све значајнији елемент којим се постиже увећање  вриједности предузећа. Анализираћемо главне факторе који детерминишу висину goodwill-a, као и рачуноводствене аспекте goodwill-а, укључујући и ефекте на финансијски резултат предузећа.

Published

2012-10-19