LEAN ПРОИЗВОДЊА – ИНОВАЦИЈА ЗА 21. ВИЈЕК

Authors

  • Љиљана Танасић Економски факултет у Брчком; Универзитет у Источном Сарајеву

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFIS1206307T

Abstract

Данашњи, непредвидиви, неста-билни и висококонкурентни услови пословања унијели су значајне новине на свјетску тржишну сцену, намећући, првенствено, свим учесницима нову пословну филозофију „купац у фокусу“. У односним условима традиционални начини пословања, у чијем центру се налази масовна производња, не могу да осигурају адекватну тржишну позицију. С друге стране, lean производња, као брза, иновативна, јефтина, флексибилна и компјутерски интегрисана производња, која се у потпуности ослања на примјену JIT концепта, представља својеврсни „рецепт за успјех“. Наиме, идентификовањем и елиминисањем непо-требних и расипничких активности у пословном процесу, те усмјеравањем пажње искључиво на оно што ствара вриједност са становишта купца, lean систем производње омогућава да се постигне максималан квалитет производних процеса, ради успостављања и одржавања баланса између квалитетног и правовремeног задовољавања потреба купаца и сопствене профитабилности, у савременим условима пословања.

Published

2012-10-19