МЕЂУНАРОДНА МАРКЕТИНШКА ИСТРАЖИВАЊА: ОСНОВНЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ И ЗНАЧАЈ ЗА ПРИВРЕДУ У ТРАНЗИЦИЈИ

Authors

  • Ведран Станетић Економски институт а.д.; Бања Лука

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFIS1206457S

Abstract

Овај рад има за циљ да укаже наосновне карактеристике међународних маркетиншких истраживања, као и њихов значај за привреду у транзицији. Идеја коју је аутор стално имао на уму док је писао наредне редове, јесте како на сажет и приступачан начин описати и објаснити основне истраживачке принципе који важе у међународном окружењу, као и могућност њихове најбрже и најлакше примјене, стално наглашавајући разлике међународног у односу на домаће, локално, тржиште. За разлику од привредно развијених земаља у којима се концепт маркетинга, па самим ти и маркетиншких истраживања, подразумијева у привредно слабије развијеним земљама, односно земљама у транзицији, то се не би могло тврдити. Најновији извјештај о глобалној конкурентности Светског економског форума за 2011–2012. указује на претходно изнесени закључак. Предузећа која усвоје маркетинг као концепцију свога развоја, међународно тржиште као тежиште свога интересовања, и која се при имплементацији својих пословних циљева користе маркетиншким истраживањима, имају веће шансе за просперитет у привредно неизвјесним временима која долазе. Рад је заснован на компилативном приказу најзначајнијих маркетиншких и истраживачких одредница из литературе која се дотиче поменуте тематике, као и на анализи улоге и значаја међународних маркетиншких истраживања у привредама у транзицији, првенствено имајући у виду БиХ а на основу резултата поменутог извјештаја Свјетског економског форума.

Published

2012-10-19