ПОЛИТИЧКО ТРЖИШТЕ КАО ВАРИЈАБЛА ПОЛИТИЧКОГ МАРКЕТИНГА

Authors

  • Горан Цицовић Кабинет ЦИК БиХ; Tим за програмирање финансијских средстава из предприступних фондова ЕУ – ИПА, Сарајево

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFIS1206473C

Abstract

Да би у потпуности био схваћен концепт овог рада, желимо да нагласимо да нам је циљ био да „политичко тржиште као варијаблу политичког маркетинга“ обрадимо на начин који ће дефинисати улогу политичког маркетинга у друштву, повлачењем паралеле са традиционалним (базичним маркетингом), из простог разлога што је политички маркетинг као научна дисциплина настао из теорије базичног маркетинга. Дефинисана је позиција коју политичко тржиште заузима у оквиру политичког маркетинга, са нагласком на политичко тржиште у контексту изборне – политичке јавности, истраживање политичког тржишта, његову сегментацију, позиционирање политичког производа, и комуникацију између политичког кандидата и политичке јавности. Политички маркетинг је свеобухватан и комплексан процес који обухвата: истраживање тржишта, креирање властитог политичког производа и његово прилагођавање политичком тржишту, системски процес дјеловања на политичко тржиште, путем средстава политичке комуникације, са коначном сврхом прихватања и подржавања одређеног политичког производа у облику политичке идеје или програма.

Published

2012-10-19