УТИЦАЈ АНГАЖОВАЊА ПОЗНАТИХ ЛИЧНОСТИ НА ЕФЕКТИВНОСТ ОГЛАШАВАЊА И ИМИЏ БРЕНДА
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZREFIS1307147SAbstract
Ангажовање познатих личности у оглашавању брендова је веома популарна стратегија међу маркетарима. Ова пракса се користи већ читав век, а њена популарност константно расте. Интензивно коришћење ове стратегије се првобитно заснива на претпоставци да ће се позитиван имиџ и одређене личне карактеристике пренети са познате личности на брендове. У овом раду су представљене четири основне теорије, односно модела, о ангажовању познатих личности у оглашавању брендова: модел кредибилитета извора, модел атрактивности извора, модел трансфера значења, модел подударности познате личности и бренда.Ови модели су били основа за већину истраживања у овој области. Поред тога, дат је преглед досадашњих студија о утицају ове стратегије на ефективност оглашавања и имиџ бренда. Генерално, истраживања су пружила доказе да ангажовање познатих личности у оглашавању продукује значајно повољније реакције потрошача (виши ниво пажње, бољи опозив поруке и имена бренда, повољније ставове и куповне намере итд.), у односу на ангажовање непознатих личности.