МУЛТИПЛИКАТИВНИ ЕФЕКТИ ТУРИЗМА У УСЛОВИМА РЕЦЕСИЈЕ

Authors

  • Александар Стојановић Економски факултет Пале, Универзитета у Источном Сарајеву, БиХ
  • Мартин Матијашевић Полицијска Академија, Београд, Србија

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFIS1307291S

Abstract

Сви релевантни извори указују на високу отпорност туризма као привредне гране, чак и у условима глобалне финансијске кризе која се огледа и у привреди БиХ. Економски институт  Економског факултета у Сарајеву је публиковао низ научно-истраживачких пројеката на ову тему, Институт Економског факултета у Бањој Луци израдио је Стратегију развоја туризма у Републици Српској, сајтови босанскохерцеговачких општина преплављене су локалним стратегијама,  главни колач (бар што се тиче израде пројеката на Балкану) држи њујоршки Хорват. А са електронских и штампаних медија, у протеклим данима, додуше и свих претходних изборних периода, слушали смо до бесвијести „наше“  насмијешене политичке кандидате о туризму у БиХ (и пољопривреди) као развојној шанси готово сваке мјесне заједнице).

Нажалост, већина тих студија, пројеката и обећања нема своју конкретну примјену. Један од примјера, гдје се „нешто конкретно ради и гради“ је Андрићград, пројекат Владе Републике Српске, Општине Вишеград и нашег прослављеног режисера Емира Кустурице. Зато смо изабрали овај примјер за једну економску анализу, која би могла и осталим заинтересованим практично послужити.

Published

2013-06-01