ИМПЛИКАЦИЈЕ ИНТЕРПЕРСОНАЛНИХ КОМУНИКАЦИЈА НА КОНКУРЕНТНОСТ БРЕНДА

Authors

  • Никола Глуховић Економски факултет Пале, Универзитет у Источном Сарајеву, БиХ

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFIS1307333G

Abstract

Процес комуникације са потроша-чима привлачи пажњу маркетинг менаџера. Ипак, недовољно је истражен проблем  интерпе-рсоналних комуникација. Потрошач може усвојити бренд као резултат комуникације са онима који су усвојили бренд (унутрашњи утицај бренда) или као резултат интеракције са онима који су усвојили конкурентске брендове (крос-бренд утицај). У раду се показује да узајамно дејство унутрашњег и крос-бренд утицаја може имати значајан ефекат на раст тржишта. Фокус је на случају два идентична конкурентска бренда са различитим временом уласка на тржиште. Усљед унутрашњег утицаја бренда, потрошачи могу створити предност базирану на интеракцији за бренд који је први ушао на тржиште, и та предност расте временом. Исто тако, крос-бренд утицај омогућава пратећем бренду да ужива у бржем расту на тржишту.

Published

2013-06-01