ПОСТАВКЕ ОСНОВНИХ ТОНОВА У НАРОДНОЈ МУЗИЦИ

Authors

  • Милица Симић Дипломирани теолог ОШ „Стојан Новаковић“ Шабац
  • Јадранко Станковић

DOI:

https://doi.org/10.7251/BMC2109060S

Keywords:

функционална метода, обрада нота, познавање нота

Abstract

Музика је од самог рођења саставни део живота сваког детета и има огроман утицај на његов развој. Музичко описмењавање деце у разредној настави подразумева дуготрајан и сложен процес упознавања нотног текста, његовог читања и певања. У настави од првог до четвртог разреда деца најлакше памте и изводе народне песме. Ова чињеница је веома значајна јер помоћу народних песама деца уче традицију и значај очувања народног блага. Један од задатака наставе музичке културе на млађем школском узрасту јесте и упознавање детета са основама музичке писмености. Један од најважнијих циљева почетне наставе солфеђа јесте поставка основних тонских висина. Тонске висине се обрађују песмама моделима, односно функционалном методом Миодрага Васиљевића. За све песме моделе заједничко је то што се почетни слог текста песме поклапа са солмизационим именом тона којим песма почиње. Памтећи текст песме, ученици памте и тонску висину од које песма почиње. Рад представља анализу препоручених композиција за певање у млађим разредима основне школе из Програма наставе и учења за први и други разред и Правилника о наставном плану и програму за први, други, трећи и четврти разред основног образовања и васпитања по којима се реализује настава музичке културе.

Downloads

Published

2022-09-08