ПОЛНЕ РАЗЛИКЕ У ФУНДАМЕНТАЛНИМ МОТОРИЧКИМ ВЕШТИНАМА ДЕЦЕ 10-11 ГОДИНА
DOI:
https://doi.org/10.7251/BMC2109072SKeywords:
основна школа, локомоторне вештине, КТК, координацијаAbstract
Циљ овог рада био је да утврди степен и евентуалне полне разлике у координацији деце млађег школског узраста. Истраживање је реализовано у основној школи „Лаза Костић“ у Ковиљу – Нови Сад, узорак испитаника сачињавало је 40 ученика (18 мушког пола, просечне старости 10.48 година; 22 женског пола, просечне старости 10.47 година). Фундаменталне моторичке вештине процењене су коришћењем координацијског теста за децу (КТК), који се показао као високо поуздан. За тестирање разлика у фундаменталним моторичким вештинама између дечака и девојчица применила се мултиваријатна анализа варијансе (МАНОВА). Резултати су показали да постоје статистички значајне разлике између дечака и девојчица на укупном нивоу у њиховим фундаменталним моторичким вештинама (p = 0.00). Дечаци су се боље показали у Једноножном прескакању (p = 0.00), Бочним суножним скоковима (p = 0.03) и Укупном КТК скору (p = 0.03). Резултати ове студије показали су да су дечаци постигли веће вредности у три од пет тестова од девојчица, и на тај начин показали да поседују већи ниво фундаменталних моторичких вештина.