ANALIZA TELESNOG STATUSA KOD UČENIKA MLAĐEG ŠKOLSKOG UZRASTA
DOI:
https://doi.org/10.7251/BMC2109081PKeywords:
Telesni status, analiza, mlađi školski uzrastAbstract
Posmatranjem vrednosti indeksa telesne mase dece, zapaža se da se one razlikuju u zavisnosti od pola, rase, starosti, zrelosti, visine i telesne mase. Istraživanje je provedeno na ukupnom uzorku od 105 ispitanika (52 devojčica i 53 dečaka). Populacija iz koje je uzet uzorak za istraživanje bila je školska populacija, učenici mlađeg školskog uzrasta, hronološke starosti od 8 do 9 godina. Na osnovu kategorizacije stanja uhranjenosti, zaključuje se da se prosečne vrednosti BMI (indeksa telesne mase) dobijene u ovom istraživanju, nalaze na normalnim vrednostima za oba pola 18,18 za dečake i 17,36 za devojčice. Razlike među decom moguće je objasniti i navikama vezanim za fizičko vežbanje i način života u školama i u pojedinim mestima prebivališta. U zemljama gde je obrazovanje obavezno, kao u našoj državi, ili gde je većina dece u obrazovnom sistemu, škole su (uključujući predškolske ustanove) najbolje mesto za testiranje i procenu telesnog statusa dece.