ХИЈЕРАРХИЈСКИ МОДЕЛ МОТИВАЦИЈЕ АБРАХАМА Х. МАСЛОВА У ТЕОРИЈИ И ШКОЛСКОЈ ПРАКСИ

Authors

  • Ана Д. Хелета Педагошки факултет Бијељина Универзитет у Источном Сарајеву

DOI:

https://doi.org/10.7251/BMC2211001H

Keywords:

мотивација, хуманистички приступ, понашање, подстицај, резултат

Abstract

Мотивација, феномен је који у великој мери одрећује човеков живот и развој. Без обзира на значај мотивације за учење, још увек се у нашем друштву расправља о когнитивном развоју, когнитивним диспозицијама и сл. изузимајући притом факторе као што је мотивација, а који поспешују когнитивни развој и без којих један такав развој не би био могућ у правој мери. Учење не би, дакле, било могуће без мотивације, без обзира на развијеност когнитивних структира појединца. Уопштено, у раду је реч о мотивима као покретачима људског понашања, истиче се значај хуманистичке теорије мотивације и за циљ се има упознавање читаоца са овим концептом мотивације. Кориштена су различита тумачења аутора који су се ближе бавили овом проблематиком, али и указивањем на неке неосветљене делове ове теорије.

Downloads

Published

2022-09-08