АМБИЈЕНТАЛНО ОКРУЖЕЊЕ У ФУНКЦИЈИ ОБЈЕКАТА РАДА У НАСТАВИ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА
DOI:
https://doi.org/10.7251/BMC2211057RKeywords:
амбијентална настава, објекти рада у школи, природној и друштвеној средини, настава природе и друштваAbstract
Настава природе и друштва, због обухвата више научних дисциплина, сама по себи пружа могућност реализовања наставе у бројним објектима рада у аутентичном амбијенталном окружењу. У теоријском делу анализирани су објекти рада и представљене њихове могућности за реализацију наставе природе и друштва уз сагледавање позитивних ефекта на ученике. Циљ истраживања усмерен је на компаративну аланлизу заступљености реализације наставе природе и друштва у амбијенталном окружењу (природном и друштвеном) у сеоским и градским школама и могућност њихове примене. Истраживањем проведеним у школској 2020/2021 год. на територији градова Бијељине и Зворника, обухваћен је узорак од 100 просветних радника који изводе наставу у млађим разредима основне школе. Резултати истраживања показују недовољну заступљеност природних и друштвених објеката рада у настави природе и друштва у односу на програмске могућности, те да је одабир објеката рада у амбијенталном окружењу условљен средином у којој се школа налази. Међутим, већина анкетираних просветних радника мишљења је да реализација наставе природе и друштва у неком од објеката из амбијенталног окружења доприноси квалитетнијем и трајнијем усвајању знања код ученика. Због тога истичемо значај и важност разноврсних амбијената у природној и друштвеној средини, прилагођених захтевима, циљевима, задацима и исходима програмских садржаја наставе природе и друштва.